Harjutused

Allikas: EMPAATIA.ee

Sisukord

Tänulikkuse päeviku pidamine!

Kirjuta oma "Tänulikkuse päevikusse" iga päev

A.

  1. midagi, mida sa tegid sel või eelmisel päeval, mis rikastas Sinu elu;
  2. mida Sa tunned seda meenutades,
  3. mis vajadus sai rahuldatud, kui Sa tegid seda;

TÄHISTA seda mingil SINULE sobival viisil!

B.

  • Seejärel täna kedagi teist, kes on teinud midagi, mis rikastas sinu elu.
  • Kirjuta üles samad 3 asja ja TÄHISTA seda!!!

Tänulikkus sellises vormis annab meile tagasiside, mida me oleme teinud, mis rikastas kellegi elu - sellisel tagasisidel on suur jõud, kuna vvs kontseptsiooni järgi on südamest andmine üks inimeste suurimaid vajadusi. TÄNULIKKUS ON ELU MAHL. Andes teistele teada, kuidas nende teod on rikastanud meie elu ja tunnustades iseennast, paneme selle elumahla võimsalt voolama!

ANDMINE (A)

Eeldus - me oleme kõik loomu poolest andjad!

HARJUTUS 1A

Meenuta, mida sa oled andnud puhtast südamest. Koosta nimekri sellistest asjadest, mida sa võiksid anda.

Koosta nimekiri asjadest, mida sa saad teistelt.

HARJUTUS 2A: (grupitegevus)

Koostage varade raamat nende kingituste kohta, mida igaüks teist tahaks teistele pakkuda.

VAJADUSED (V)

Eeldus - Me saame anda ja vastu võtta selleks, et rahuldada igaühe vajadusi!

HARJUTUS 1V

Koosta nimekiri universaalsetest vajadustest, mis on omased kõigile inimestele. (Ideede saamiseks võid vaadata Vajaduste lehete "VVS käsiraamatust")

HARJUTUS 2V

Meenuta midagi, mida sa tegid täna hommikul.

  • Milliseid vajadusi sa püüdsid rahuldada?
  • Kas sa suudad meenutada veel mingeid vajadusi, mida see tegevus rahuldas?
  • Mõtle millelegi muule, mida sa tegid või ütlesid ja leia üles vajadused, mida sa püüdsid rahuldada!
  • Kas sa suudad meenutada midagi, mida sa oled öelnud või teinud, mis ei olnud seotud vajaduste rahuldamisega?

VALIKUD (Val)

Eeldus - Selleks et rahuldada vajadusi, saame me muutuda teadlikumaks valikutest, kuidas me mõtleme, kuulame, räägime ja tegutseme!

HARJUTUS 1Val

  • Koosta nimekiri asjadest, mida teised (perekond, sõbrad, ühiskond, riik) valivad sinu eest.
  • Koosta nimekiri valikutest, mida sa ise teed.

HARJUTUS 2Val: grupitegevus

Palu igaühel teha nimekirjad ülaltoodud asjadest ja jagage neid üksteisega (rääkige oma nimekirjadest). Mida sa märkad? Mida lapsed märkavad?

Märkus: Noored inimesed võivad tunda ärritust või viha, kuuldes täiskasvanuid rääkimas valikute tegemisest ja vastutuse võtmisest oma vajaduste eest. Naaad teavad, et lapsevanemad, õpetajad ja teised täiskasvanud teevad nende eest enamus otsuseid ja nende valikud tunduvad segeli olevat piiratud vaid kahe võimalusega - nõustuda või vastu hakata. Enamus lapsi elab pealtnäha lõpmatu arvu reeglite ja ootuste keskel , mis sageli ei tundu mõttekatena neile; nad võivad mitte uskuda, et neil on kontroll oma vajaduste rahuldamise üle. Nad vajavad ja soovivad rohkem võimalusi tegemaks valikuid oma elus. Nad vajavad samuti rohkesti empaatiat vastuolu suhtes - vabadust, millist nad sooviksid ja piiratud valikute hulk, mida täiskasvanud neile pakuvad.

HARJUTUS 3Val

Mõtle mingile konkreetsele vajadusele: mäng, austus, turvalisus, õppimine jne ja loetle erinevaid võimalusi, kuidas saaks neid vajadusi rahuldada.

Personaalsed tööriistad